Beautiful style: tv series moms

5/27/2015 Unknown 1 Comments

Tak, dzisiaj odświeżam kategorię Beautiful Style - jednak w dzisiejszym wpisie bohaterem nie będzie jedna osoba. Często spotykam się z notkami dotyczącymi najbardziej stylowych serialowych postaci, więc postanowiłam napisać podobną. Z jedną małą różnicą. W ramach wczorajszego święta dzisiaj rozpracuję styl najpiękniejszych mam z moich ulubionych seriali. Różni je wiele – epoka, której żyją, podejście do życia i i wychowania dzieci, marzenia, wyznawana filozofia i przekonania, ale łączy jedno: nieskazitelny styl i charyzma. To jak zwykle mocno subiektywny wpis, więc proszę się nie obrażać (;D) i ewentualne propozycje podawać w komentarzach. Ups - możliwe spoilery!

Lagertha, „The Vikings”
Ja wiem, że mam ostatnio bzika na punkcie Wikingów. Mniej więcej od lutego co najmniej kilku znajomych polecało mi ten serial, skusiłam się ostatnio na jeden epizod... i odpłynęłam. Serial emitowany przez History ma jak najlepiej odzwierciedlać fakty historyczne, dla mnie jest jednak przede wszystkim piękny. Niesamowita czołówka genialnie wprowadza w mistyczny świat wielu bogów i wierzeń mieszkańców Skandynawii. Genialne, zapierające dech w piersiach zdjęcia plenerowe no i świetni aktorzy. I kostiumy. No właśnie. Lagertha (grana przez Katheryn Winnick) to żona głównego bohatera, Ragnara. To matka totalna – kochająca i czuła, a jednocześnie silna i umiejąca obronić siebie samą, a kiedy trzeba także całą osadę. Z miłości jest w stanie zrobić wszystko, jednocześnie jest jednak wojowniczką, która przeciwstawia się przedmiotowemu traktowaniu kobiet. Jej styl świetnie podkreśla te cechy charakteru. W pierwszym sezonie Lagertha zakłada głównie długie, ale proste suknie bez zbędnych ozdób, zapewniające swobodę ruchów w pracy przy gospodarstwie. W drugim sezonie na jej stroje składają się robiące wrażenie narzutki z futra oraz ubrania podkreślające sylwetkę, bogate w piękne detale oraz zdobione pasy i delikatna biżuteria. Trzeciego sezonu jeszcze nie widziałam więc trudno mi się wypowiadać. Lagertha to także, a może głównie wojowniczka. I to bardzo dobra, więc poza pięknymi sukniami równie często mamy okazję oglądać ją w zbroi. Uwielbiam włosy Lagerthy - od czasu obejrzenia pierwszego epizodu po kryjomu przed rodziną zaplatam i zaplatam kosmyki, żeby zbliżyć je wyglądem chociaż trochę do jej fryzury :)




Betty Draper/Francis, „Mad Men”
Styl kompletnie z innej bajki, niż poprzedniczka, osobowość zresztą też. Betty także poznajemy jako żonę głównego bohatera, Dona Drapera, pracownika agencji reklamowej. Mad Men to produkcja osadzona w latach 60' i 70', która zyskała ogromne uznanie za oddanie klimatu epoki w każdym szczególe. Historia opowiada o  specyfice branży reklamowej tamtych czasów, to jednak tylko wyjście do pokazania codziennego życia bohaterów, ich rozterek, a także problemów, jakie dotykały tamto społeczeństwo. Betty jest jedną z „idealnych mam” - zawsze uśmiechniętych, elokwentnych, pełniących rolę dodatku do męża, siedzących w domu i zajmujących się dziećmi. Na zewnątrz silna, w środku nieszczęśliwa i niezdecydowana Betty doświadcza próby spełniania swoich marzeń jako modelka, licznych zdrad Dona i problemów z dorastającą córką. W rolę Betty wcieliła się January Jones, której uroda idealnie wpisuje się w wizerunek pięknej przedstawicielki klasy średniej tamtego czasu, wyglądającej jak anioł, mimo nieodłącznego papierosa w dłoni i wyniosłości. Piękne sukienki, niesamowite kolory i faktury materiału – to główne elementy jej stylu.




































Lily van der Woodsen, „Gossip Girl”
Tego serialu chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Obejrzałam kilka sezonów perypetii bogatych nastolatków z Upper East Side, zatrzymałam się gdzieś na szóstym i niestety nie skończyłam oglądać... po pierwsze historia przestała mnie pociągać tak jak na początku, po drugie nie miałam czasu, po trzecie, zaczęłam wtedy oglądać Sherlocka (!!). Nie można jednak odmówić „Plotkarze” uroku. Przepych i wrażenie bogactwa zrealizowane na wysokim poziomie, niesamowite stylizacje wszystkich bohaterów to dla mnie (pod tym względem) „Seks w wielkim mieście” naszych czasów. Lily to mama Sereny (głównej bohaterki), która jak dla mnie kradła całą akcję za każdym razem, kiedy pojawiała się na ekranie. Prosty, ale wyszukany styl oraz niesamowita posągowa uroda i sposób bycia świetnie oddawały dumę, klasę, ale także zdolność do wyrachowania, czyli główne cechy tej postaci. Szukając zdjęć Lily zauważyłam, że nie oddają one w pełni uroku bohaterki, można zatem przypuszczać, że strój to w tym przypadku jedynie dodatek dla roli świetnie dobranej do aktorki.










            Cersei Lannister, „Game of Thrones”
Tej pani nie mogło zabraknąć w zestawieniu. Lena Headey to sympatyczna brunetka-chłopczyca. Cersei, czyli grana przez nią postać to maksymalnie zimna, wyrachowana, zarówno podstępna jak i piękna bohaterka jednego z najpopularniejszych seriali ostatnich lat. Produkcja HBO realizowana z wielkim rozmachem na bazie książek George'a R.R.Martina cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. I chociaż Cersei nie ma poczucia moralności (w tajemnicy sypia z bratem), szokuje (ma z nim wszystkie swoje dzieci) i krzyżuje szyki moim ulubionym bohaterom to jest przede wszystkim matką i z tej roli wywiązuje się bez zarzutu. Dla pociech jest w stanie zrobić wszystko, co w trakcie trwania sezonów często udowadnia. „GoT” to genialne widowisko dla fanów seriali kostiumowych – pięknie wykonane stroje, często zdobione szlachetnymi kamieniami, haftami i przeszyciami to często długotrwały efekt pracy specjalistów. Suknie Cersei podkreślają jej urodę i piękną figurę, siłę oraz zdecydowanie.

















































1 komentarz :

ARCHIWUM