Piękna kampania: Original by Anja Rubik

12/29/2014 Angelika Dąbek 0 Comments






















Fakt, premiera pierwszych perfum Anji Rubik miała miejsce ponad miesiąc temu... ale dopiero w ubiegłym tygodniu, dzięki powstałej stronie internetowej zapachu oświeciło mnie. Jaka piękna kampania! Original zostało ubrane przez przyjaciół topmodelki w piękne opakowanie odpowiadające coraz szybciej rosnącej modzie na minimalizm.


Na początek warto podkreślić fakt, że Anja od samego początku odgrywała kluczową i decyzyjną rolę w procesie powstawania zapachu oraz późniejszej kampanii reklamowej. Główną inspiracją przy stworzeniu ich składu były prace Roberta Mapplethorpe'a, który z pasją fotografował zarówno ludzi jak i kwiaty, w tym ulubione lilie. To właśnie im "Original" zawdzięcza główną nutę zapachu. Pozostałe akcenty to zielona herbata, różowy pieprz i akcenty żywiczne. Miałam ostatnio okazję wypróbować perfumy Anji  i jak to powiedziała moja koleżanka "To jest taki zapach, że albo się zakochasz, albo znienawidzisz". Nie znienawidziłam. To, co mogę o nim powiedzieć, to tyle, że świeżość herbaty czyni go idealnym na każdą okazję - nie jest na tyle mocny i nachalny, więc bez wyrzutów sumienia może dodawać pewności siebie w pracy. Jednocześnie dzięki lilii nie można go określić subtelnym, pasuje na wieczorne wyjście. "Original" ma swoje przesłanie - jest zapachem idealnym dla kobiety, ewoluującym z każdym krokiem, mającym inspirować, wzbudzać pozytywne emocje i dodawać pewności siebie bez wględu na sytuację. Nie bałabym się określić Original jako trochę unisex. Jak dla mnie chłopak mógłby go bezwstydnie podkradać swojej dziewczynie.


























Ok, wprowadzenie musiało być. Bo teraz będę się zachwycać kampanią medialną zrealizowaną wokół samego produktu. Jest piękna! Estetyczna, profesjonalna, wyważona, minimalistyczna - idelnie skrojona pod perfumy, jeszcze mocniej podkreślająca wizję i misję przyświecającą Rubik podczas ich tworzenia. Właściwie nie powinnam być zaskoczona, bo za jej realizacją w stu procentach  stoi sama modelka oraz jej przyjaciele: Julien Gallico, na co dzień współpracujący przy 25 magazine (magazyn Anji Rubik) jako dyrektor artystyczny, Paola Kudacki odpowiadająca za zdjęcia promujące kampanię oraz Gordon Von Steiner, reżyser spotu reklamującego zapach. 

Cała kampania idealnie współgra z flakonem "Original" - prostym, także nawiązującym do zdjęć Mapplethorpe'a. Zaskakujące jest wykończenie, bo połowa buteleczki jest wykonana z matowego szkła. Ta "satynowa" część butelki, podatna na zabrudzenia pozwala odbijać na powierzchni swoje odciski palców. Dzięki temu flakonik staje się czymś osobistym, prywatnym. Jeszcze bardziej zaskakuje lśniąca, czarna zakrętka. Identyczne są zdjęcia Anji promujące zapach: utrzymane w minimalistycznej gamie kolorystycznej, emanujące pewnością siebie, a jednocześnie delikatnością modelki/kobiety, która odniosła gigantyczny sukces w pełni pozostając w zgodzie z sobą i na własnych zasadach. 






















Spot reklamowy przedstawia tę samą Anję - modelkę/ kobietę sukcesu/ pełną pewności siebie oraz  Anję - kobietę, która nie boi się ubrana jedynie w swój zapach, płaszcz i szpilki wybiec na ulicę. Kolejny wielki plus z mojej strony za ścieżkę dźwiękową - nie wyobrażam sobie innego kawałka niż   "I love you" Woodkida, który pasowałby do tego spotu bardziej. 































Na końcu strona internetowa łącząca wszystkie elementy kampanii. Na starcie na całej powierzchni ekranu komputera umieszczono główne zdjęcie modelki promujące zapach oraz jego nazwę. 
Scrollując w dół mamy szansę przeczytać główne przesłanie, które niesie ze sobą "Original", obejrzeć z każdej strony flakon perfum i opakowanie oraz zobaczyć oficjalny spot reklamowy. Cała strona jest mocno minimalistyczna, nie brak jej jednak artystycznych akcentów, takich jak piękne pojedyncze fotosy lilii oraz samej modelki. Strona jest przyjemna w obsłudze i tak jak sam zapach i flakon, prosta i naturalnie przejrzysta.




Piękno kampanii powstałej dla Original by Anja Rubik leży w minimalizmie, przejrzystości i szczerości, cechom identycznym, jak misja przyświecająca przy tworzeniu zapachu. To czyni ją wręcz skrojoną pod produkt. Wspaniały przykład tego, że tak czyste emocje mogą powstać tylko i wyłącznie przy stuprocentowym zaangażowaniu samego/samej zainteresowanej. Original to wiele lat zbierania inspiracji i mnóstwo pracy Anji oraz bliskich i zaufanych jej osób - dlatego niewymuszenie, naturalność i prostota wyglądają tu maksymalnie naturalnie i okazują się kluczem do sukcesu.

Original w Polsce kupicie w salonach Inglot oraz w krakowskim i warszawskim  Galilu w cenie 189 zł. 



zdjęcia: vogue.fr, Pinterest, originalbyanjarubik.com

0 komentarze :

ARCHIWUM